יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

לאהוב את היופי


מושג היופי הוא נושא הקשור ישירות לתחום התחרותיות והאגו. הרי שהטבע מייעד את הטובים ביותר להצלחה, כל אחד בתחומו. כמו שהאריה החזק ביותר ישלוט בלהקה וירביע את כל הלביאות, כך גבר נאה יוכל למצוא לעצמו אישה יפה, שיחדיו יוכלו להביא ילדים יפים ומוצלחים, שיתקדמו בעולם ויוכלו לדאוג להם בזקנתם.
אולם לעיתים, המרדף אחר היופי, מעוור את העיניים הרבה יותר ממה שהוא משיג את מטרתו. מעבר להעצמה אישית הנלווית לתחושת היופי, רצוי לדעת מתי ניתן להימנע מטיפול. הרי שאיש אינו מושלם. האידיאל קיים רק בעולם האידיאות, וכאן, על כדור הארץ, וכפי שהטבע מראה לנו כל פעם מחדש – השלמות מותנית בחוסר שלמות. אין דבר שבאמת מושלם, אך יחד עם זאת, הכול מתקיים במקביל ובעל ערך זהה. שכן הכול עתיד להיעלם, השאלה היא רק מה הפקטור של הזמן שיחלוף.
וכמו שבכל בית ספר המציע קורסים בפסיכומטרי, כך גם דרושים יכולות מסוימות כדי להגיע ליכולת מסוימת של תכנות, כך ניתן גם להגיע למסקנה, לאחר עבודה עצמית מרובה, כי אין דבר שאינו בסדר אצלנו. להפך, רצוי להגיע למסקנה שהרוב טוב, ולכן אין מה להתמרמר על מה שאינו מוצא חן בעינינו.

היסטוריה של יופי

האדם מעריץ את היופי. מאז שהחלו לרשום את ההיסטוריה, הן בציורים והן על כתב, לאסטתיקה הייתה מקום חשוב בכל צורות הביטוי. לא בכדי העלו את היפים והיפות וגם את המוכשרים והמוכשרות, לדרגות של אלים ואלילות. והאמת הזו נכונה וחוצה תרבויות. מהגיישות היפניות, לאלילות הרומיות, לאמא הבתולה של הנצרות, אלילות המצריות ועוד אין ספור דוגמאות בתרבויות המזרח המערב והלטיניות.
מה כל כך מושך ביופי? היופי המושג המחובר לאידיאל. האידיאל הוא המצב המושלם. זה המגלם בתוכו את שלמותו של הקיום. שקיעה יפה מסמלת זאת, כך גם אישה יפה. הכול מחוברים למושג אליו אנו מעוניינים לשאוף. לא בכדי הפכו מושאי היופי, גם בעידן המודרני, לאלה שכולם עוקבים אחריהם ומעוניינים להיות בחברתם. היופי מקנה מעמד חברתי מסוים, שחלקנו משתייכים אליו כי כך הם נולדים, ורובנו רוצים להיות כמו האנשים היפים.

לאהוב את עצמכם

בעולם של היום, דרושים יכולות של מתכנת הייטק כדי להגיע לכל האפשרויות העומדות בפנינו, ושיוכלו לסייע לנו להגיע לעולם היופי. יותר מדי סטיגמות ופרדיגמות על מהו נכון ולא נכון, מהו יפה ומה אינו יפה. אך יחד עם זאת, מקום לתחושה של שיפור עצמי באמת קיים, על כן מומלץ לבחור נושא אחת שמפריע לכם, ומונע ממכם להגיע להעצמה אישית ותנסו לתקן אותו. כמו נניח אם ברצונכן לעשות ניתוח להרמת חזה או לשנות את האף שאינכם אוהבים.
אך יחד עם זאת, ראוי להבין שלעולם לא נעמוד בסטנדרטים העילאים שדמיוננו מפתח עבורנו, כך נוכל לאהוב את עצמנו הרבה יותר, ולהבים שכל אחד ואחד מושלמים בדרכם שלהם, ולאו דווקא בעלי איזו מגרעה.

תגובה 1:

  1. נראה כי בזמן האחרון היופי הטבעי מתחיל לאבד פרופורציות בעקבות הטמעה יתרה של טכנולוגיות חדישות, על כן לעניות דעתי כדאי קודם להתבונן פנימה לפני שמביטים במראה.
    עורך דין רשלנות רפואית

    השבמחק