יום ראשון, 10 ביוני 2012

מהותו של הניתוח הפלסטי והתפתחות התחום בישראל

בשנים האחרונות, תרבות תעשיית היופי והאסתטיקה, תפסה תאוצה במימדים אסטרונומים, מבחינת השפעתה על תפיסת היופי החיצוני שלנו כלפי עצמנו וכלפי הסביבה החיצונית שלנו. אנחנו עדים להשפעה שלה מידי יום, כשאנחנו עוברים ברחוב ומבחינים במגוון פרוספקטים ופרסומות על טיפולים קוסמטיים והצעות לניתוחים פלסטיים המבטיחים לנו מגוון שינויים מהפכניים בנוגע למראה החיצוני שלנו. מגוון אנשים מנותחים, בכל מיני גילאים, מינים וצורות אשר מתהלכים ברחובות העיר בראש מורם, המראה על גאווה מהמראה שהשיגו, באמצעות הניתוח הפלסטי. השפעה שבסופו של דבר חלחלה וגרמה לניתוחים הפלסטיים להפוך בשנים האחרונות, לחלק בלתי נפרד מסדרת הטיפולים הקוסמטיים שלנו, המשמשים לשמירה על יופי הנעורים שלנו ומשפרים לנו את המראה החיצוני.

המניעים לביצוע ניתוח פלסטי



ההתפתחות הטכנולוגית, הביאה למהפכה בתחום הניתוחים הפלסטיים, מבחינת הקלות שניתן לבצע את הניתוחים, הכרוכים בזמן קצר, לרוב לא יותר משעתיים של עבודה ובלי יותר מידי תופעות לוואי משמעותיות, אשר משפיעות על קצב ההחלמה שלנו, שהפך עם השנים למהיר הכרוך בפחות כאבים וסבל. כל השכלולים הטכנולוגים והשפעותיהם על הניתוחים הפלסטיים, הביעו לירידה משמעותית במחירי הניתוח, דבר שפתח את דלתות הניתוח למגוון אוכלוסיות, שלא יכלו להרשות לעצמן את התענוג, בשיפור המראה החיצוני.

המניעים לביצוע ניתוח הפלסטי, הפכו היום ממניעים אסתטיים הכרחיים, שנערכים לאחר תאונת דרכים או לחימה בא המראה האסתטי נפגע בצורה קשה, דבר שגרם לנזק עצום מבחינת הביטחון של הנפגעים והצריך את התיקון לרוב על מנת להשלים חלקים חסרים בגוף וצלקות. כיום הניתוח הפלסטי, נעשה לרוב ממניעים קוסמטיים, לשם מימוש ניתוח פלסטי הנעשה בגלל תפיסת מציאות מוטעית, לגבי יכולותיו של הניתוח הפלסטי, לשנות אצלנו דבר שמבחינת הפרופורציות של גופנו, אינו ניתן להגשמה במציאות, לפחות לא בצורה מושלמת.

מניעה הפופולאריות הפך לאחד הגורמים החזקים מבחינת הרצון, לביצוע ניתוח הפלסטי, מניעים הנובעים מהעובד שהניתוחים הפכו לצו האופנה, המוטל על ידי תעשיית היופי שדורשת מאיתנו לשפץ את הגוף על מנת שנוכל ללבוש את הבגדים הקטנטנים. ככל שהפופולאריות של הניתוחים הפלסטיים עולה, כך גם הגורם הנפשי, המשפיע על אנשים, חסרי ביטחון לעבור את הניתוח הפלסטי, בגלל חוסר התאמתם למודל היופי שקבע האופנה. דבר המעורר לרוב, חוסר ביטחון עצמי, מה שמניע את רובנו לעשות את מיטב הניתוחים הפלסטיים, על מנת לשפר את המראה החיצוני.


היום שאחרי הניתוח הפלסטי


אחרי הניתוח הפלסטי המיוחל, מגיע הצפייה הגדולה, שחיכינו לה הרבה שנים עוד לפני שחלמנו בכלל לבצע את הניתוח הפלסטי, צפייה שלרוב דורשת המתנה ממושכת לאחר הניתוח עצמו. חשוב שנבין שהשפעת הניתוח הפלסטי, לא תראה באופן מידי אלה רק לאחר כמה ימים עד כמה שבועות, כאשר המקום יחלים והצלקות יתאחו. דבר שעלול לעורר בעיה אצל אנשים אשר סובלים מחוסר ביטחון עצמי, ככל שהציפיות שלנו יותר גדולות, כך האכזבה שלנו יותר גבוהה. אנחנו צריכים להבין שמדובר בניתוח פלסטי, המהווה הליך כירורגי לכל דבר, מה שמצריך מאיתנו להיות סבלנים בנוגע לזמן ההחלמה. הרבה פעמים אחרי ניתוח פלסטי, אנחנו צריכים להיות זהירים על מנת לא לפגוע בתפרים וקצב ההחלמה של הגוף. ברגע שהתהליך נגמר ותהליך ההחלמה עבר, אנחנו יכולים לבסוף ליהנות מהתוצאות המדהימות של הניתוח הפלסטי, מה שלרוב יכול לשנות את התפיסה שלנו לגבי העצמי והחיים.

תגובה 1:

  1. תמיד הרהרתי בסוגיה - האם ניתוח פלסטי באמת תורם לעלייה בביטחון העצמי או שהכל אצלנו בראש? עקבתי אחרי לא מעט מפורסמים שנותרו חסרי ביטחון גם אחרי סדרה ארוכה של ניתוחים.
    רשלנות רפואית בניתוח

    השבמחק